11 Kasım 2007 Pazar

ölüye fatiha mı?

ÖLÜYE FATİHA MI ?


Toprağın altındaki ölülerin başuçlarına, cami kapılarındaki dilencilerin, başuçlarına koydukları birer mendil parçası gibi Fatiha isteyen kimi mermer, kimi taş, kimi siyah beyaz tenekelere yazılı "Ruhuna Fatiha" yazısı konulması beni üzdü ve düşündürdü.


Kur'an'ın anası, Kitabın anası Fatiha, dirilerin yaşantısından koparılmış, mezar çerçevelerine oturtulmuş. Her gelen genellikle Fatihayı ölülere okuyor.
Fatiha' nın anlamını düşündüm.

...

Acaba , “Ruhuna Fatiha” denilen bu meyyitlerin , yaşadıkları hayatta Fatiha ile ilgileri neydi ?

Bunlar yaşantılarında Fatiha’nın anl----- teslim olarak sadece Allah’a kulluk edip, sadece

Allah’tan yardım bekleyen insanlar mıydı ?

Gazaba uğrayanların ve sapıkların yolundan Allah’a sığınıyorlar mıydı ?

Şayet onlarda bu vasıflar yoksa , kendilerine binlerce Fatiha okunsa ne olurdu ve ne
kazandırırdı bu meyyitlere ?

Sırat-ı müstakim , yaşayan insanların talip olmaları gereken bir yoldu . Yolunu bitirmiş
meyyit için “Bizi doğru yola ilet” duasının ne anlamı vardı ?

Öldükten sonra mı doğru yola gelecekler , öldükten sonra mı doğru yolun yolcusu olacaklardı ?

Ben , kendime ve yaşayan insanlara Fatiha’yı okudum .

(Muammer Özkan , Mezar Notları)


Hiç yorum yok: